Централното управление за градски транспорт на водещия американски мегаполис беше против тази реклама, тъй като според юристите им съдържала „призиви към терор и насилие”.
Но съдията по делото Джон Коелтъл не мисли така. Той опроверга тези аргументи на нюйоркския градски транспорт, като постанови, че „рекламата може да бъде пласирана в съответствие с Конституцията на САЩ, която защитава свободата на словото”.
Рекламата бе поръчана от организацията "Американска инициатива за защита на свободата" (American Freedom Defence Initiative). По-рано тази кампания имаше успех в по-свободолюбивите щати Илинойс и Калифорния – тя беше сложена върху колите на градския транспорт на Чикаго и този на Сан Франциско.
Върху рекламния плакат е изобразен мъж със стряскащ вид, чието лице наполовина е скрито от арабска кърпа – куфия. До него пък е сложен цитат, който се приписва на телевизията на палестинската терористична групировка ХАМАС.
Цитатът на палестинците гласи: „Убийствата на евреите са поклонничество, което ни приближава до Алаха”. Рекламата на неправителствената организация обаче опонира, като задава на американците реторичния въпрос: „Такъв е джихадът му. А какъв е вашият?”.